Tuesday, 8 November 2011

cahaya bulan



cahaya bulan
tak secerah cahaya mentari
menerangi segenap ceruk alam

cahaya bulan
tak sehebat cahaya mentari
yang punya energi dasyat

cahaya bulan
tak sehangat cahaya mentari
yang menberikan ketenteraman
keamanan dari kejahatan

cahaya bulan
tak sehebat cahaya mentari
tapi punya keindahan tersendiri
pasti


-moonlight bathing, gliding turtle, seeking answer, by the sea-

11 comments:

Dinas Aldi said...

Ya betul, jangan dipandang sebelah mata cahaya bulan itu. Jangan! Konpem ia punya keistimewaan tersendiri, pasti!

Totie@Tomy said...

puitis dan penuh makna..like like

pengemis Cinta~ said...

cahaya bulan, mendamaikan jiwa;)

wahida said...

mendalam sungguh...

Liyana said...

teringat ayat ini: Lalu ketika dia melihat bulan terbit dia berkata "ini lah Tuhanku". tetapi ketika bulan itu terbenam dia berkata, "sungguh jika Tuhanku tidak memberi petunjuk kepadaku, pastilah aku termasuk org2 yang sesat" 6:77

kisah nabi ibrahim yg melihat betapa indahnya bulan hingga boleh menyangka ianya Tuhan, maknanya memang cantik dan gah lah bulan itu di mata manusia.

jika satu penciptaan itu begitu indah pun sudah dianggap tuhan, jika difikirkan lagi, apatah lagi Penciptanya

saja nak share. apa pun. suka nukilan di atas.

cahaya bulan-damai

puitis. :)

Puding Karamel said...

k Dinas~ comelnye komen akk...
pasti!^^

Totie~
alhamdulillah like (eh,cam fb pulak eh?) XD

dik pc~
ekzekli, mendamaikan jiwa.
mana ada org sunlight watching kan...hohoho

kak wahida~ wah, sedalam mana akk sampai?

Yana~
oh,sukenye...
JZKK atas sharing maring
iya, sangat setuju.
cahaya bulan mmg sangat cantik,tenang, mendamaikan ^^

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

semalam bulan mengambang.........

Ct Aja said...

disebalik kegelapan malam, tersembumyi cahaya bulan...

cinta cukulet said...

bulan..biarlah awak tak secerah mentari pun, tapi si pungguk ini akan tetap merindui awak..


hehehe

pengemis Cinta~ said...

hehe.akak.check ur email pehlis,,;)

Puding Karamel said...

mama baby~ ahh,tengah bulan ek...
wah,bulan purnama mmg terbaik
keindahan thp maksima (buleh x...)


Aja~
wah...ngam! boleh sambung karangan chy bulan tu eh...


adik med~
awk ni mmg boleh jd sasteritis chumilitis ^^
ade je idea2 bernas disalut keanehan awk ni


Ain~
^^v
sangat hepi,alhamdulillah...!