Monday, 5 September 2011

Kembali

Back to Sabah ...



The land below the wind
The land by the sea
The land of great Mount Kinabalu
Nature at its best

Dan part yang paling best
Mak buyung dan baby jaundice sedia menanti
huhu, kembali kepada niat...
Semangat!

Walaupun Sabah bukan tanah tumpah darahku
Tapi tuk nek ajar
Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.
Nabi pon ajar,
Di mana saja kita dicampakkan, maka bercambahlah di situ
(can't really recall the hadith, sorry. Pls enlighten me kalau tahu, JZKK)

Misi kerajaan, misi NGO
Misi kemanusiaan, misi kemasyarakatan
Misi kesihatan, misi rabbani
Redah semua kasi jalan.

Selamat bekerja, lillahi Taala.
Selamat kembali mencari diri di sela kesibukan kerja
Mencari tuhan di sela kedinginan malam
Sepertimana amalan di bulan Ramadhan
Kembali kepada fitrah ~ Minal aidil wal faizin

Semoga Allah bersama kita semua
Semoga Allah redha kepada kita semua

Bismillah...

8 comments:

Dinas Aldi said...

"Selamat bekerja, lillahi Taala"

Teringat ada satu ketika akak terlupa tentang itu...something happened & I clean forgot that I should first & foremost be working with lillahi ta'ala in my soul. & I was hurt & complained & questioned why that particular thing happened to me at work.

Then someone reminded me, "hello cek, lillahi ta'ala, remember?" It was a simple gesture but it meant the world to me. Memang betul, manusia mudah lupa tapi indahnya ada sahabat yg tolong mengingatkan & lebih indah lagi bila teringat semula. Rasa macam 1 beban maha berat terangkat dari bahu :)

Lillahi ta'ala. Absolutely!

Panjang sangat la pulak akak meraban nih.

Anonymous said...

Nahnu ramyun min rimayatil islam, faarmi ainama shi'ta (Saidina Ali)

TT_TT Kita (diri-sendiri) berusaha mencari hadith tu tapi tak berjaya.

=(

Puding Karamel said...

k Dinas ~
bila Allah sayang, akan datang banyak teguran, dalam rupa manusia atau peristiwa
yang hanya kita sedari bila kita nak buka mata hati,kan?
untung k dinas, banyak peringatan menyapa, sebab Allah sayang... ^^v

lillahi taala
lillahi taala
nanti ble saya meroyan, akk ingatkan saya pulak ya T_T

meraban la banyak mana pon, kak...
bukannya nak habis ink pon,hehe...

Puding Karamel said...

baby ~
akk pon carik hadis tu, abis Riyadhs Salihin ver ringkas akk flip, x jmpe.kechiwas....

semoga Allah temukan satu hari nanti
kelab bahasa arab weyyyyyyyyyyy

doubleT said...

kak, moga kuat ye di sabah? bukan semua mampu ber'DnT'. maka kita yg ada peluang ni gunakan sebaik mungkin! ;)

Puding Karamel said...

JZKK
moga kuat dan tsabat juga berDnT disana ya?
Doa akk dr Sabah...

Sidratul Muntaha said...

Kak,ni yg buat saya tertanya-tanya ni.akak kerja ke masih belajar?akak buat program apa sampai ke sabah?

^^

Puding Karamel said...

dh keje la dik, dlu training d area KL, pastu buat district posting since end of last year.

staf kesihatan je fatin...
sambil tu berprogram ria la d sabah ni
sambil menyelam, sambil minum air
sambilf=drive, sambil men-drift
hohoho