Sunday, 29 May 2011

Bro, berita tergempar!!!

Brader!!!
Berita tergempar!!!!
Opocot, teperanjat den!
Ade apa? Cecite, cecite...

Penemuan baru, sebuah objek aneh yang
sungguh menarik hati...best kan? 
Hmmm...best tuh,
mungkin dari plenet lain...


Alamak, mem besar dah amik okjek tuh...katanya
berbahaya! Yang tinggal tangkai dia saja.
Lorr, tak sempat kite main! Pegang
pon tak sempat merasa tau!

Oops, ye ke? Tak apala.
Blasah la labu...tangkai pon tangkai la...
Ape lagi? Bagi la sini... 

Kite kata nak jugak...bagi!! 
Aits...kejap, ape rebut-rebut ni?
Ouh, tak rugged la cam ni bro...


Tak mo bagi sudah...!!
Pffft ~ ~ putus kawan!!!
Eh,eh... rilek la bro! Jangan emo!
Bukannya tak mo bagi...


Nak bagi baik-baik ni..
Nah, amik. Sharing is caring you know...
Ouh, kaulah kawan
dunia akhirat...*sob*

Allah berfirman (yang bermaksud)
Sesiapa yang memberikan bantuan yang baik, nescaya dia akan memperoleh bahagian (pahala) daripadanya... [An Nisa' 4:85]
Dari Abu Musa Al-Asy'ari (yang bermaksud)
Adalah nabi SAW jika ada sesiapa yang datang kepada baginda untuk meminta bantuan, baginda lalu datang menemui pada sahabat, lalu bersabda: 'Berilah bantuan, nescaya kamu akan mendapat pahala.Allah memetapkan sesuatu melalui lisan nabiNya sesuai apa yang dicintaiNya'. [Riwayat Bukhari dan Muslim]
W. Clement Stone kata

There's a great joy in my giving. It's thrilling. It's exhilarating. It's important to be a part of sharing.
Angel Pakai Gucci pulak kata
Sharing maring is caring daring
Ahaks, abaikan...

Jom, kongsikan walaupon sekecil-kecil kebaikan dengan orang di sekeliling kita.
A journey of thousand miles begins with the first step. Kalaupon susah,kalaupon berat, mulai dengan hal kecil, mulai dengan diri kite sendiri.
*Pesanan buat diri sendiri la ni*

*credit:
watak adalah dua orang suku rungus yang chumell
girl,10 months old, boy, 8 months old


11 comments:

Dinas Aldi said...

sweet la 2 toddler tuh!

Puding Karamel said...

ehehe, kan.
sy pulak dok tgh pegang kamera mula la meroyan.snap tak henti2.
^^
suke~~~

khuza hasan said...

super duper cute!
terbaek wo0ok~

Puding Karamel said...

rasa nak makan idop2
haha
sejak bile aku jadik kannibal ni?

khuza hasan said...

kan..kiut miut..
keh3x~

Puding Karamel said...

anak org sabah mmg kiyut2
yg kurang zat makanan pon kiyut jugak..
klo tengok ibu ngandung cepat2, klo tgk kanak2 buat lama2 sket.hehe

khuza hasan said...

hehehehe..
org2 sane p0n encem2 kan..

(tetibe kua topik..penah berangan dpt org sane..keh3x)

Puding Karamel said...

indeed, some mmg gud luking.
haha...
mai la sabah
kot la berjodoh dgn org cni ^^

khuza hasan said...

uisshh..
jaoh bah..
xtersampai ke sane kot..
hehehe..
tunggu akk la..
k0t2 tersangkut & di sangkut..
:)

Puding Karamel said...

haha...
so far, masih menten,beb!

khuza hasan said...

yeke..
eleh!
:)